image

Curs ‘Les claus del social media i el community management’

Com generar comunitat i sentit de pertinença i com interaccionar emocionalment per mitjà del canal online i les xarxes socials.

image

Característiques del curs

  • Activitats pràctiques10
  • Durada30h *
  • Nivell habilitatIntroductori / mig
  • IdiomaCatalà o espanyol
  • Estudiants fins ara110
  • Certificat

* Orientatiu. Dependrà del ritme de cada alumne i del temps dedicat a les activitats pràctiques

En linia al nostre compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible per a una educació de qualitat, per una aposta pel treball i el creixement i per a la reducció de les desigualtats, Isotònia col·laborem amb l’entitat m4social per oferir el curs en modalitat one4one, és a dir, matriculant-te estarem donant accés al curs a una persona en risc d’exclusió pel fenòmen conegut com ‘bretxa digital’.

Introducció

Les xarxes socials i la seva gestió son alhora un repte i una oportunitat tant per empreses consolidades com per projectes emprenedors. És un àmbit que no deixa de canviar, d’evolucionar, de transformar-se, i amb les xarxes els seus usuaris. Hem de coneixer les seves particularitats, saber triar les més adients per nosaltres i com establir la nostra estratègia si volem treure’n partit de manera efectiva, àgil i autònoma.

Índex de contingut

Tema 1SITUEM-NOS EN L’ENTORN DIGITAL

1.1  Comunitat virtual i xarxa social
1.2  Principals xarxes socials i eines digitals
1.3  Anàlisi i presència digital de les marques
1.4  Aparèixer a les xarxes
1.5  Posa un community manager a la teva vida

Tema 2EL NOSTRE PÚBLIC OBJECTIU. L’AUDIÈNCIA

2.1  Introducció
2.2  Definim el nostre públic
2.3  Construïm el nostre arquetip de client

Tema 3LA IMPORTÀNCIA D’UNA BONA COMUNICACIÓ

3.1  Com crear continguts de valor
3.2  Adaptació als diferents canals
3.3  La personalitat d’una marca
3.4  To i veu
3.5  Comunicar amb històries

Tema 4FACEBOOK I INSTAGRAM

4.1  Facebook. Claus i l’ús de fanpage
4.2  Instagram. Claus i les noves tendències que venen

Tema 5LINKEDIN I TWITTER

5.1  Estratègia de continguts per LinkedIn
5.2  Twitter per a empreses i emprenedors

Tema 6PINTEREST I YOUTUBE

6.1  Pinterest. La importància de les imatges
6.2  Youtube. El vídeo com a recurs principal

Tema 7ALTRES XARXES I EINES DIGITALS

7.1  Tik Tok
7.2  Conèixer altres xarxes
7.3  Eines de gestió de comunitats
7.4  Google my business
7.5  El bloc: potenciar la informació corporativa
7.6  Newsletter: la potència de l’email màrqueting

Tema 8ESTRATÈGIA DIGITAL (PART 1)

8.1  L’estratègia de comunicació
8.2  L’estratègia de continguts
8.3  Planificació i calendarització

Tema 9ESTRATÈGIA DIGITAL (PART 2)

9.1  Eines d’anàlisi
9.2  LOPD per a community managers
9.3  Bones i males pràctiques a les xarxes
9.4 Gestió de crisi

Tema 10DINAMITZACIÓ DE LES XARXES

10.1  Anunciar-se a les xarxes
10.2  La publicitat a les xarxes
10.3  Campanyes virals
10.4  Influencers
10.5  Conclusions
10.6  Recursos d’interés

Principals objectius del curs

  • Comprendre l’abast del l’entorn i context digital del moment, conèixer les xarxes principals que el composen i quines son les eines necessàries per dinamitzar i monitoritzar la nostra activitat
  • Aprendre què suposa gestionar una comunitat virtual i descobrir els principals conceptes i recursos del màrqueting digital per maximitzar-ne els resultats
  • Saber triar els millors recursos entre tots els disponibles i d’acord als nostres objectius. Inspirar-nos amb els exemples i veure com dissenyar i capitalitzar-ne tota acció

Principals aprenentatges

  • Aprendre a definir, estudiar i empatitzar amb el nostre segment objectiu, i saber on el trobaré i com he de dirigir-me a ell per establir-hi una relació de confiança
  • Generar comunitat, sentit de pertinença i vincle emocional amb la nostra marca per mitjà del canal online i les xarxes socials
  • Esdevenir autònoms en la definició d’una estratègia de content i community management i en la seva posta en marxa i consecució de resultats.

A qui va dirigit?

  • Estudiants, professionals i autònoms.
  • Petites i mitjanes empreses, startups i projectes emprenedors.
  • ONG’s, ens públics o privats, fundacions i altres iniciatives o projectes similars
  • Qualsevol persona que vulgui ampliar coneixements en un àmbit tant notori
image

Disseny i Coordinació  Anna Ferrer

Experiència
  • Amplia experiència com a gestora de projectes. Implantació d’estratègies de gestió i optimització de processos.
  • Assessorament en branding i comunicació a petites i mitjanes empreses en canals on- off line.
  • Formadora i coordinadora de continguts en l’ús de les eines digitals i informàtiques en l’àmbit del disseny (Escola Elisava).
Titulació
  • Brand & experience maker d’isotònia
  • Fundadora i directora de Time2play
  • Dissenyadora gràfica per l’Escola Superior de Disseny Elisava
  • Diplomada en Eines d’edició digital pel Barcelona Centre de Disseny