02-doblin-colaboradors-100x100

Les tendències de consum com a font d’inspiració

Caçadors de tendències: seguint la pista de l’oferta guanyadora

Introducció

Activitat imprescindible per al personal de l’àrea d’innovació, desenvolupament de producte i/o negoci que necessita esbrinar i organitzar amb rigor les dades i les oportunitats latents del seu mercat actual i/o potencial. Hem de conèixer les tendències de consum imperants com inestimable garantia per a justificar la generació d’estratègies guanyadores i al mateix temps com a important font d’inspiració a l’estadi d’ideació.

Què voldrà el nostre actual client? Què li agradaria que li oferíssim al nostre no-client? Què fa la competència per solucionar aquestes necessitats latents? i quines són les tendències de consum que estan marcant el pas en la conjuntura actual? Una introducció al món de les tendències i les seves tècniques inherents, sota un plantejament pràctic i de format innovador.

Principals objectius del curs

  • Aprendre què són les tendències de consum, com ens afecten i com podem capitalitzar en benefici de la nostra empresa
  • Conèixer les fonts d'informació i mètodes que existeixen per fer recerca de tendències adequat a les nostres necessitats
  • Entendre el context actual per comprendre la nova configuració del mercat i les tendències de consum en relació a les diferents tipologies de segments
  • Aprendre a identificar noves oportunitats de negoci inspirades en les tendències de consum imperants, alhora a emprar aquestes tendències com a justificació de les nostres propostes
  • Utilitzar les tendències de consum com a eina d'innovació per generar noves propostes de productes i serveis

Principals aprenentatges

  • Determinar les tendències de consum imperants i la seva relació amb els perfils d'usuaris i arquetips de client
  • Micro, macro i mega-tendències i com modifiquen el nostre dia a dia i la manera en què les empreses desenvolupen la seva oferta
  • Com les tendències socials i de consum afecten la nostra activitat empresarial de manera silenciosa, i com articular-les com a eina per a la innovació
  • Eines i llenços per millorar les nostres propostes en base a un corrent evolutiu de consum concret: Empathy mindmapping, Consumer trend canvas, etc.

A qui va dirigit?

  • Directors, managers i responsables de negoci (màrqueting, vendes, etc.)
  • Responsables de producte / servei
  • (intra) Emprenedors i startups cercant coneixement / validació de mercat

Formador   Xavier Olivares

Experiència
  • Amplia experiència com a assessor i formador d’empreses, ens públics i projectes emprenedors. Implantació d’estratègies de gestió i sistematització de la innovació i transformació organitzacional.
  • Docent, coordinador i mentor de reputades escoles de negocis i disseny: UOC, EAE / OBS, Euncet UPC, IQS, IED, Shifta Elisava, etc.
  • Assessor acreditat en Gestió de la innovació per ACCIÓ; Business Coach H2020 SME Instrument (UE)
Titulació
  • Fundador i director d’isotònia.
  • Enginyer en disseny industrial (Elisava / UPF).
  • Màster en administració d'empreses (EADA).
  • Especialització en Innovation through Design Thinking (ESADE).