
Service design doing: el disseny de serveis dut a la pràctica
Eines i recursos per millorar l’experiència de client

Introducció
Cada vegada més, com a clients, cerquem l’experiència d’usuari o consumidor en aspectes que s’allunyen del producte principal, ja sigui en la qualitat del servei o en l’atenció rebuda, en el sentit de pertinença a una marca i als seus valors i/o atribucions o en formar part d’una comunitat.
En aquest curs aplicat aprendrem a desenvolupar un sentit empàtic mirant de l’empresa cap a fora, cap als clients, i des de l’òptica de lo intangible, tal i com percebem els serveis, per aconseguir esdevenir autònoms en la conceptualització i disseny de serveis i experiències de consum memorables.
Principals objectius del curs
- Aprendre a definir a l’usuari objectiu: fitxes d’arquetip, mapes d’empatia, descobriments i insights, etc.
- Conèixer les virtuts de la co-creació empàtica i co-desenvolupament amb l’usuari.
- Descobrir els punts vitals d’acord amb el que coneixem com a ‘el treball del client’ per mitjà d’eines com el mapa d’experiència o el mapa del viatge del client i els touchpoints
- Service blueprinting: conèixer com trobar l’encaix ‘problema-solució’ del client a raó de la missió i visió de la nostra empresa. Ideació.
- Prototipat, testatge i iteració: construcció de prototips i completar el cicle ‘Construir – Mesurar – Aprendre’ fins aconseguir la proposta de valor òptima.
Principals aprenentatges
- Capitalitzar les virtuts del Service design de manera autònoma
- Inspirar-nos en coneguts casos d’èxit com els d’Starbucks, Hospital de St. Joan de Déu o Airbnb entre molts d’altres.
- Posar en pràctica aquestes metodologies de manera enfocada al vostre projecte
- Ser capaços d'instaurar les pràctiques de Service design en l’ADN de l’empresa.
A qui va dirigit?
- Responsables d’innovació, màrqueting, comunicació
- Responsables UX (entorn digital o no)
- Equips emprenedors i startups cercant vincle amb l’usuari
Formador Xavier Olivares
- Amplia experiència com a assessor i formador d’empreses, ens públics i projectes emprenedors. Implantació d’estratègies de gestió i sistematització de la innovació i transformació organitzacional.
- Docent, coordinador i mentor de reputades escoles de negocis i disseny: UOC, EAE / OBS, Euncet UPC, IQS, IED, Shifta Elisava, etc.
- Assessor acreditat en Gestió de la innovació per ACCIÓ; Business Coach H2020 SME Instrument (UE)
- Fundador i director d’isotònia.
- Enginyer en disseny industrial (Elisava / UPF).
- Màster en administració d'empreses (EADA).
- Especialització en Innovation through Design Thinking (ESADE).