07-doblin-suport

Service design doing: el disseny de serveis dut a la pràctica

Eines i recursos per millorar l’experiència de client

Introducció

Cada vegada més, com a clients, cerquem l’experiència d’usuari o consumidor en aspectes que s’allunyen del producte principal, ja sigui en la qualitat del servei o en l’atenció rebuda, en el sentit de pertinença a una marca i als seus valors i/o atribucions o en formar part d’una comunitat.

En aquest curs aplicat aprendrem a desenvolupar un sentit empàtic mirant de l’empresa cap a fora, cap als clients, i des de l’òptica de lo intangible, tal i com percebem els serveis, per aconseguir esdevenir autònoms en la conceptualització i disseny de serveis i experiències de consum memorables.

Principals objectius del curs

  • Aprendre a definir a l’usuari objectiu: fitxes d’arquetip, mapes d’empatia, descobriments i insights, etc.
  • Conèixer les virtuts de la co-creació empàtica i co-desenvolupament amb l’usuari.
  • Descobrir els punts vitals d’acord amb el que coneixem com a ‘el treball del client’ per mitjà d’eines com el mapa d’experiència o el mapa del viatge del client i els touchpoints
  • Service blueprinting: conèixer com trobar l’encaix ‘problema-solució’ del client a raó de la missió i visió de la nostra empresa. Ideació.
  • Prototipat, testatge i iteració: construcció de prototips i completar el cicle ‘Construir – Mesurar – Aprendre’ fins aconseguir la proposta de valor òptima.

Principals aprenentatges

  • Capitalitzar les virtuts del Service design de manera autònoma
  • Inspirar-nos en coneguts casos d’èxit com els d’Starbucks, Hospital de St. Joan de Déu o Airbnb entre molts d’altres.
  • Posar en pràctica aquestes metodologies de manera enfocada al vostre projecte
  • Ser capaços d'instaurar les pràctiques de Service design en l’ADN de l’empresa.

A qui va dirigit?

  • Responsables d’innovació, màrqueting, comunicació
  • Responsables UX (entorn digital o no)
  • Equips emprenedors i startups cercant vincle amb l’usuari

Formador   Xavier Olivares

Experiència
  • Amplia experiència com a assessor i formador d’empreses, ens públics i projectes emprenedors. Implantació d’estratègies de gestió i sistematització de la innovació i transformació organitzacional.
  • Docent, coordinador i mentor de reputades escoles de negocis i disseny: UOC, EAE / OBS, Euncet UPC, IQS, IED, Shifta Elisava, etc.
  • Assessor acreditat en Gestió de la innovació per ACCIÓ; Business Coach H2020 SME Instrument (UE)
Titulació
  • Fundador i director d’isotònia.
  • Enginyer en disseny industrial (Elisava / UPF).
  • Màster en administració d'empreses (EADA).
  • Especialització en Innovation through Design Thinking (ESADE).