
Design Thinking: com crear productes i serveis innovadors
Dissenyar o reforçar l’avantatge competitiu mitjançant el pensament de disseny

Introducció
Vivim en la societat de l’excés, on l’oferta supera amb escreix la demanda. Destacar-nos de la competència per mitjà del valor afegit i la diferenciació resulta imprescindible per a la nostra perpetuació en el temps d’una manera sostenible.
Per mitjà d’aquesta càpsula enfocada descobrirem com revisar i innovar el nostre model d’empresa gràcies al Design Thinking, metodologia àgil i centrada en el client que ha revolucionat el management des de la seva aparició, i que ens ensenya a convertir problemes i desitjos latents en noves oportunitats de negoci.
Principals objectius del curs
- Fer reflexió estratègica dels reptes d'empresa que ens portin a la innovació en el model de negoci
- Aprendre a analitzar tendències i detectar insights, i veure com relacionar-los amb la nostra proposta de valor
- Descobrir les diferents fases del procés de Design Thinking i com articular-los
- Conèixer diferents tècniques i eines d'ideació i conceptualització
- Obtenir solucions per a la generació de negoci amb un enfocament molt específic en l'usuari, minimitzant el risc i maximitzant l'èxit de les nostres propostes
Principals aprenentatges
- Capitalitzar les virtuts del Design Thinking de manera autònoma
- Posar en pràctica aquesta metodologia de manera enfocada al vostre projecte
- Ser capaços d'arribar a propostes de negoci desitjables per a l'usuari, rendibles per a l'empresa i tecnològicament viables
A qui va dirigit?
- Responsables d’innovació, product managers / owners
- Responsables de negoci, project leaders (productes o serveis)
- (intra) Emprenedors i startups en desenvolupament / validació
Formador Xavier Olivares
- Amplia experiència com a assessor i formador d’empreses, ens públics i projectes emprenedors. Implantació d’estratègies de gestió i sistematització de la innovació i transformació organitzacional.
- Docent, coordinador i mentor de reputades escoles de negocis i disseny: UOC, EAE / OBS, Euncet UPC, IQS, IED, Shifta Elisava, etc.
- Assessor acreditat en Gestió de la innovació per ACCIÓ; Business Coach H2020 SME Instrument (UE)
- Fundador i director d’isotònia.
- Enginyer en disseny industrial (Elisava / UPF).
- Màster en administració d'empreses (EADA).
- Especialització en Innovation through Design Thinking (ESADE).
Formador Design Thinking a Barcelona Activa durant 6 anys