05-doblin-producte-100x100

Design Thinking: com crear productes i serveis innovadors

Dissenyar o reforçar l’avantatge competitiu mitjançant el pensament de disseny

Introducció

Vivim en la societat de l’excés, on l’oferta supera amb escreix la demanda. Destacar-nos de la competència per mitjà del valor afegit i la diferenciació resulta imprescindible per a la nostra perpetuació en el temps d’una manera sostenible.

Per mitjà d’aquesta càpsula enfocada descobrirem com revisar i innovar el nostre model d’empresa gràcies al Design Thinking, metodologia àgil i centrada en el client que ha revolucionat el management des de la seva aparició, i que ens ensenya a convertir problemes i desitjos latents en noves oportunitats de negoci.

Principals objectius del curs

  • Fer reflexió estratègica dels reptes d'empresa que ens portin a la innovació en el model de negoci
  • Aprendre a analitzar tendències i detectar insights, i veure com relacionar-los amb la nostra proposta de valor
  • Descobrir les diferents fases del procés de Design Thinking i com articular-los
  • Conèixer diferents tècniques i eines d'ideació i conceptualització
  • Obtenir solucions per a la generació de negoci amb un enfocament molt específic en l'usuari, minimitzant el risc i maximitzant l'èxit de les nostres propostes

Principals aprenentatges

  • Capitalitzar les virtuts del Design Thinking de manera autònoma
  • Posar en pràctica aquesta metodologia de manera enfocada al vostre projecte
  • Ser capaços d'arribar a propostes de negoci desitjables per a l'usuari, rendibles per a l'empresa i tecnològicament viables

A qui va dirigit?

  • Responsables d’innovació, product managers / owners
  • Responsables de negoci, project leaders (productes o serveis)
  • (intra) Emprenedors i startups en desenvolupament / validació

Formador   Xavier Olivares

Experiència
  • Amplia experiència com a assessor i formador d’empreses, ens públics i projectes emprenedors. Implantació d’estratègies de gestió i sistematització de la innovació i transformació organitzacional.
  • Docent, coordinador i mentor de reputades escoles de negocis i disseny: UOC, EAE / OBS, Euncet UPC, IQS, IED, Shifta Elisava, etc.
  • Assessor acreditat en Gestió de la innovació per ACCIÓ; Business Coach H2020 SME Instrument (UE)
Titulació
  • Fundador i director d’isotònia.
  • Enginyer en disseny industrial (Elisava / UPF).
  • Màster en administració d'empreses (EADA).
  • Especialització en Innovation through Design Thinking (ESADE).

Formador Design Thinking a Barcelona Activa durant 6 anys