Dissenya un model de negoci innovador en oceans blaus
En la cerca d’un espai de mercat no explorat
Introducció
A partir del plantejament estratègic formulat per W. Chan Kim en el seu best-seller “La estrategia del océano azul”, en aquest curs aprendrem la manera de fer que la competència es torni irrellevant, ampliant els límits del mercat i la demanda d’acord a les motivacions i necessitats reals dels clients. Innovació disruptiva en la generació de models de negoci, maximitzant la percepció de valor i reduint la variable del cost a la mínima expressió.
A diferència dels oceans vermells, que representen la majoria de les indústries en l’actualitat, aprendrem a no lluitar amb la competència per la porció d’un mercat cada vegada més minvat, ni optarem per una estratègia de baix cost. Per contra, definirem oceans blaus, espais de mercat desconeguts, no utilitzats o explotats fins al moment i que ens brindaran moltes oportunitats de diferenciació i creixement rendible.
- Principals objectius del curs
- Esbrinar com deixar de costat a la competència, ampliant els límits del mercat per mitjà de la innovació
- Aprendre com ser exitosos amb les nostres propostes empresarials amb 'L'art de la guerra' de Sun Tzu com a clar referent, que ens insta a vèncer evitant a tota costa l'enfrontament directe, i amb precedents tan il·lustratius com el Circ del Sol, Nintendo Wii o Pixar
- Descobrir com plantejar un terreny de joc sense límits marcats, sense competidors, sense un tamany establert, en base a la nostra oferta i manera d'operar
- Principals aprenentatges
- Copsar els fonaments de l'Estratègia de l'Oceà Blau i esbrinar de manera molt pràctica i vivencial com replicar-la en el nostre negoci
- Inspirar-nos en casos d'èxit com IKEA, el vi Yellow Tail, les aerolínies de baix cost i altres per implementar la teoria bàsica aplicada
- Treballar en el redisseny de la nostra pròpia proposta mitjançant l'ús de les eines més determinants: la matriu ERIC, el llenç estratègic, el mapa PEC, etc.
A qui va dirigit?
- Treballar en el redisseny de la nostra pròpia proposta mitjançant l'ús de les eines més determinants: la matriu ERIC, el llenç estratègic, el mapa PEC, etc.
- Emprenedors cercant la seva proposta de valor diferencial
- Startups validant oportunitats de negoci
Formador
Xavier Olivares
- Fundador i director d’isotònia.
- Enginyer en disseny industrial (Elisava / UPF).
- Màster en administració d’empreses (EADA).
- Especialització en Innovation through Design Thinking (ESADE).
- Amplia experiència com a assessor i formador d’empreses, ens públics i projectes emprenedors. Implantació d’estratègies de gestió i sistematització de la innovació i transformació organitzacional.
- Docent, coordinador i mentor de reputades escoles de negocis i disseny: UOC, EAE / OBS, Euncet UPC, IQS, IED, Shifta Elisava, etc.
- Assessor acreditat en Gestió de la innovació per ACCIÓ; Business Coach H2020 SME Instrument (UE)
Genera oceans blaus per mitjà d’un model de negoci innovador
- Duració 2 jornades / 10 hores
1.390€ IVA exempt
Preu per a un equip de fins a 15 pers.
Bonificable per a un equip de 7 pers.: 910€