Metodologia ‘canvas’: un llenç per a cada necessitat
Del Business Model canvas al Lean canvas passant pel llenç de proposta de valor…
Introducció
Amb el Business Model Canvas d’Alexander Osterwalder com a abanderat, els canvas o llenços han esdevingut suports visuals i eines de treball indispensables en els darrers anys, per la seva visual i versàtil fórmula d’estudiar i mostrar els aspectes clau del tot tipus de negoci, i tot allò que en fa referència –competència, segments objectiu, proposta de valor, etc…
De llenços n’hi ha molts, per a diferents objectius i destinataris, d’aquí a que per a aquesta formació us proposarem fer una selecció prèvia per treballar d’acord a les vostres necessitats, i pensada per tancar el cercle virtuós Estratègia / Operativa / Mercat.
- Principals objectius del curs
- Aprendre, de manera totalment pràctica i aplicada a emprar la acurada selecció de llenços i eines proposats ad hoc als projectes dels participants
- Esbrinar com mantenir / generar uns models de negoci competitius i guanyadors gràcies a la metodologia ‘canvas’
- Esdevenint autònoms a l’hora d’implementar tant diferencials tècniques, eines i metodologia
- Principals aprenentatges
- Iniciar-nos en l’ús d’eines àgils, a la metodologia lean, molt més actuals que els mètodes tradicionals de desenvolupament de plans de negoci
- Aprendre a visualitzar de manera transversal totes les activitats afins a la nostra cadena de valor, i de quina manera incidir en la millora de cadascuna
- Identificar i desenvolupar productes i serveis que encaixin perfectament amb un mercat acotat per una tipologia de clients concreta i d’acord a la nostra activitat
A qui va dirigit?
- Empreses cercant innovar en el seu model de negoci o llançar nous productes
- Emprenedors i startups que vulguin validar el seu model
- Ens públics o privats que vulguin conèixer i/o emprar aquesta metodologia
Formador
Xavier Olivares
- Fundador i director d’isotònia.
- Enginyer en disseny industrial (Elisava / UPF).
- Màster en administració d’empreses (EADA).
- Especialització en Innovation through Design Thinking (ESADE).
- Amplia experiència com a assessor i formador d’empreses, ens públics i projectes emprenedors. Implantació d’estratègies de gestió i sistematització de la innovació i transformació organitzacional.
- Docent, coordinador i mentor de reputades escoles de negocis i disseny: UOC, EAE / OBS, Euncet UPC, IQS, IED, Shifta Elisava, etc.
- Assessor acreditat en Gestió de la innovació per ACCIÓ; Business Coach H2020 SME Instrument (UE)
Metodologia ‘canvas’: un llenç per a cada necessitat
- Duració 2 jornades / 10 hores
1.390€ IVA exempt
Preu per a un equip de fins a 15 pers.
Bonificable per a un equip de 7 pers.: 910€